Outfittery.be

26-12-2014 13:33

HET NIEUWE ONLINE SHOPPEN VOOR MANNEN: OUTFITTERY.BE

UPDATE: OUTFITTERY hielp al meer dan 800 Vlaamse mannen aan een nieuwe outfit. Het team bestaat nu al uit 4 full-time stylisten, die de Vlaamse man graag op weg helpen naar een compleet nieuwe garderobe. Bovendien blijft OUFITTERY uitbreiden met nieuwe merken en concepten.

Ontdek de site nu ook in het Engels via www.outfittery.com. Op deze manier richt OUTFITTERY zich tot onder meer expats in België en daarbuiten. 

Wil je graag zelf ontdekken hoe dit vernieuwende online shopping concept werkt? Wil je je laten kleden vanuit je luie zetel door een ervaren stylist? Contacteer ons dan voor een samenwerking op maat! 

ECHTE MANNEN LATEN ZICH KLEDEN... 

De Belgische man kan opgelucht ademhalen. Eindelijk is er een passende oplossing voor het door hen zo gevreesde "shoppen" want het Berlijnse OUTFITTERY lanceerde in oktober de Belgische website. Dit unieke fashion concept is opgezet voor mannen die weinig tijd of zin hebben om te winkelen, maar wel graag stijlvol voor de dag willen komen.

OUFITTERY.be werkt samen met tal van bekende merken zoals Scotch & Soda, Levi's, Converse, TIGER of Sweden, Ben Sherman, Samsoe Samsoe en Calvin Klein Jeans. In de brede selectie van modemerken kan elke man zijn persoonlijke stijl terugvinden. Aan de hand van een uitgebreid keuzeprogramma en, indien gewenst, een persoonlijk stylingadvies, wordt er een tailored garderobe samengesteld. Deze wordt vervolgens in een stijlvolle box en kosteloos bezorgd. Alle items die niet passen kunnen eveneens zonder kosten worden teruggestuurd.

Het ontstaan

Het concept van OUTFITTERY voor mannen werd verassend genoeg opgezet door twee vrouwen. Julia Bösch en Anna Alex startten het bedrijf in 2012 in Duitsland om mannen een persoonlijk platform te bieden waarbij je op eenvoudige wijze online kunt shoppen. Na succesvolle uitbreidingen in Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Denemarken en Nederland is het dan nu de beurt aan België.
Het Belgische OUTFITTERY team staat te popelen om van start te gaan. "De Belgische man is modebewust en bereid via internet aankopen te doen. Met OUTFITTERY vullen we het gat dat bestaat tussen de 'bakstenen' winkel en de onlineshops, waarbij de laatste vaak als onoverzichtelijk en met teveel keuze wordt ervaren." Aldus Peter Gamelkoorn, Country Manager van België en Nederland bij OUTFITTERY.

Het concept

OUTFITTERY vergemakkelijkt het shoppen voor mannen op het internet. Nieuwe klanten beantwoorden op de website www.outfittery.be een aantal vragen over hun persoonlijke kledingstijl en maten. Vervolgens worden ze gecontacteerd door een Belgische stylist van OUTFITTERY. Na een persoonlijk gesprek wordt er een tailored outfit samengesteld. Deze wordt gepersonaliseerd toegestuurd in een stijlvolle box. De klant kan vervolgens op zijn gemak beslissen welke items hij wenst te behouden en de overige items kunnen kosteloos worden teruggestuurd. Deze innovatieve persoonlijke service wordt door OUTFITTERY geheel gratis aangeboden.


De organisatie van OUTFITTERY bestaat op dit moment uit ruim 130 medewerkers, waarvan 60 stylisten. Het bedrijf is gevestigd in Berlijn en het aanbod bestaat uit meer dan 150 premium modemerken. OUTFITTERY bestaat sinds april 2012. Na Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Denemarken en Nederland is het bedrijf in oktober 2014 naar België geëxploiteerd.