Het metabolismedieet

06-05-2015 07:40

Ooit al over het metabolismedieet gehoord? Dit is een dieet opgesteld door Haylie Pomroy die zelf al veel gedieet had, maar telkens weer bijkwam. Daarom ging ze op onderzoek uit en het metabolismedieet was het resultaat. Jennifer Lopez, Reese Witherspoon en vele anderen volgenden dit om hun slanke lijn terug te krijgen. 

Het dieet bestaat uit drie fasen per week: fase 1 ( dag 1 en 2) is rijk aan koolhydraten, vitamine B en C en natuurlijke suikers en arm aan proteïnen en vet. Fase 2 ( dag 3 en 4) is rijk aan proteïnen en groenten en arm aan koolhydraten en vet. Fase 3 (dag 5, 6 en 7) is rijk aan gezonde vetten, bevat niet veel koolhydraten en proteïnen en is arm aan glykemisch fruit. 

Dagmenu fase 1: ontbijt = fruit + granen, fruitsnack, lunch = granen, proteïnen, fruit en groenten, fruitsnack, avondmaal = granen, proteïnen en groenten

Dagmenu fase 2: ontbijt = proteïnen + groenten, proteïnesnack, lunch = proteïnen + groenten, proteïnesnack, avondmaal = proteïnen + groenten

Dagmenu fase 3: ontbijt = vet/proteïnen, granen en groente, snack = vet/proteïnen + groente, lunch = vet/proteïnen, groente en fruit, snack = vet/proteïnen + groente, avondmaal = vet/proteïnen, groente, optioneel granen/zetmeel. 

Wil je meedoen? Ik post hier iedere dag wat mijn dagmenu is: klik op deze link voor dag 1, http://www.ilseeveraert.be/news/klaar-voor-de-zomer/